vrijdag 1 mei 2020

π‘‡π˜©π‘’ 𝑠𝑖π‘₯π‘‘π˜© π‘ π‘π‘Žπ‘Ÿ

Dag lieve lezertjes

Vandaag zal ik het hebben over wij, de studenten tijdens de quarantaine. We hebben het ook niet echt gemakkelijker door deze maatregelen die getroffen werden. Niet dat de maatregelen niet van belang zijn maar toch hebben ze een hele grote invloed gehad op ons academiejaar. 

De studenten en hun cijfers
Zelf als eerste jaars studente vind ik deze periode heel moeilijk. Alle lessen die we normaal zouden moeten krijgen moeten we plots zelf gaan instuderen. Het is zeer moeilijk om dit te doen want over een vak die normaal 2uren in beslag neemt op school zit ik toch wel het dubbel aan in zelfstudie. Daardoor heb ik in de paasvakantie tot heel laat zoveel mogelijk al proberen te zien van lessen zodat ik een kleine voorsprong heb. Zo kan ik wat eerder beginnen aan de blok. 

Niet alleen zit je veel langer aan de lessen, ook is het zeer moeilijk in te schatten wat belangrijker is dan iets anders. Normaal hoor je al rap in de les waar de docent zijn/haar klemtoon op legt, nu moeten we dit zowat zelf gaan inschatten. Toch zijn er enkele docenten die de moeite willen doen om hun lessen te geven via Teams. Dit helpt toch wel wat om te horen waar de belangrijke elementen liggen. 

Ook ben ik enorm blij dat we de kans kregen om deze blog te mogen maken in plaats van een mondeling examen. Voor de andere examens heb ik toch heel wat stress, geen idee hoe het zit met de andere studenten maar ik ben super bang. Hopelijk zullen de docenten iets wat rekening houden met hun vraagstellen aangezien we dit helemaal in ons eentje moesten onder de loep nemen. Ik verwacht me sowieso aan een x aantal examens in tweede zit... Wat ik zeer jammer vind. Hopelijk komt alles wat goed en kunnen we na de examens toch met een opgelucht hart nog een beetje vakantie hebben. 

Want nu vrees ik echt dat wij studenten niet een vakantie te gemoed gaan die we normaal gewend zijn.  

Sociaal contact
Daarnaast is het ook zeer lastig om geen fysiek contact te kunnen hebben met je vrienden. We bellen wel veel met elkaar wat ook al ongelofelijk veel doet. Maar toch is het echt moeilijk. We vragen ook veel aan elkaar waar we ongeveer allemaal zitten met de leerstof om te zien of we allemaal wat gelijk zitten.  

We kunnen ook veel vragen stellen aan elkaar maar toch is het heel anders. Zelf vind ik het ook zeer jammer dat we slechts een half academiejaar samen in de klas hebben gezeten aangezien we volgend academiejaar een  afstudeerrichting zullen moeten gekozen hebben. 


Hopelijk zitten jullie ook wat op schema! Veel moed toe gewenst en je bent er bijna. 

"Een virtueel applaus voor deze COVID-helden/lijdende".

Tot de volgende!
Schania

Gebruikte bronnen:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten